SURPRIZE , SURPRIZE, Având in vedere faptul ca rezolvarea problemelor noastre, legate de inechitățile din sistemul de...
Publicată de Mișu Naon pe Duminică, 4 octombrie 2020
vineri, 4 iunie 2010
Declaratie politica a domnului deputat de Dolj Ionut Marian STROE
Titlul declaraţiei politice: „MITUIREA ROMÂNILOR LA BUCATĂ”
Stimaţi colegi,
Asistăm de circa o lună de zile la o înteţire a agresării informaţionale si chiar psihice din partea guvernanţilor împotriva propriului popor, acţiune desfăşurată chiar sub înaltul patronaj al preşedintelui României. Zilnic, poporul află „pe surse” despre noi şi noi posibile dezastre economico-sociale, concretizate deocamdată - din fericire - sub forma unor documente prezentate ca proiecte de ordonanţe de urgenţă sau de legi, ca la scurt timp acestea să fie denunţate de unul sau altul dintre membrii Guvernului sau ai arcul parlamentar care susţine Guvernul, pe motivul pueril că documentele respective nu sunt cele finale, ca şi cum intenţia nu ar conta din punctul de vedere al aprecierii populaţiei. Uită însă respectivii că şi câştigarea unor alegeri are la bază intenţii cu privire la modul în care vor guverna ţara, iar cetăţenii le acorda votul în funcţie exact de aceste intenţii prezentate public în campania electorală şi „nu pe surse”! Până acum, preşedintele nu a ieşit public să dezmintă personal, măcar în parte, documentele care circulă pe piaţa media, încercând să ne convingă că dumnealui este adeptul menţinerii categorice a prevederilor cuprinse în textul scrisorii de intenţie către FMI ca singură soluţie de ieşire din criza financiară în care, când în realitate atât membrii Guvernului, în frunte cu domnul Boc, cât şi parlamentarii PD-L repetă pe la toate posturile TV exact măsurile pe care li le-a comunicat adevăratul lor şef de partid la ultima „consfătuire” pe care au avut-o aici, în sediul Parlamentului şi care contrazic în bună măsură intenţiile trecute de guvern în aşa-zisele proiectele de OUG.
Cred că acest mod de acţiune nu reprezintă nimic altceva decât un plan de testare a nivelului până la care pot întinde coarda pe seama populaţiei, care va trebui să suporte povara măsurilor ce se anunţă a fi luate, în timp ce clientela politica a actualei puteri îşi va putea vedea în continuare de afacerile profitabile cu statul. Şi pentru a fi siguri de reuşita planului, am impresia că după ce au văzut în 19 mai 2010 ce poate însemna o bună organizare a populaţiei nemulţumite, au anunţat, conştient, un set de măsuri maximale de reducere a cheltuielilor bugetare cu salariile, pensiile şi ajutoarele sociale, pentru ca imediat, pe parcursul fiecărei zile ulterioare, o bună parte dintre aceste măsuri fie să dispară cu totul, fie să fie redusă amploarea cifrică a lor. Ce este interesant este că aceste măsuri vizau categorii socio-profesionale distincte, impresia lăsată fiind că practic s-a realizat o mituire virtuală din partea Guvernului în schimbul neparticipării la greva generală anunţată pentru data de 31 mai 2010 de personalul bugetar şi la mişcările de protest şi solidarizare cu greviştii din partea unor pături largi ale populaţiei.
Pentru că nu poţi explica logic altfel cum au dispărut, rând pe rând, reducerile de 25 % din bursele pentru învăţământ, salariile minerilor, salariile de la CFR şi TAROM, apoi de ce indemnizaţia de creştere a copilului până la 2 ani se va reduce doar cu 15% şi nu cu 25%? Sau cum au dispărut reducerile de 15 % din indemnizaţiile pentru invalizii şi veteranii de război, văduvele de război şi urmaşii acestora? Şi altele şi altele au dispărut din planul maximal de reduceri, pentru ca totul să culmineze cu decuplarea pensiilor speciale de la reducerea de 15% care se va face pentru pensia pensionarului obişnuit, apărând peste noapte un proiect de lege pentru care Guvernul vrea să-şi angajeze – şi nu să-şi asume, aşa cum continuă să gândească şi vorbească neconstituţional domnul prim-ministru - răspunderea în faţa Parlamentului, proiect în care se prevede că aceste pensii speciale se vor recalcula, ele rămânând în plată la valoarea actuală până se termină recalcularea! Ba chiar şi aceste pensii speciale se prevede a avea un regim special de recalculare, unul pentru pensiile de stat ale militarilor, pensiile de stat ale poliţiştilor şi ale funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor şi alt regim de recalculare pentru pensiile de serviciu ale judecătorilor, procurorilor şi judecătorilor, respectiv magistraţilor asistenţi ai Curţii Constituţionale, pensiile de serviciu ale personalului auxiliar de specialitate al instanţelor judecătoreşti şi al parchetelor de pe lângă acestea, pensiile de serviciu ale personalului diplomatic şi consular, pensiile de serviciu ale funcţionarilor publici parlamentari, pensiile deputaţilor şi senatorilor, pensiile de serviciu ale personalului aeronautic civil navigant profesionist din aviaţia civilă, pensiile de serviciu ale personalului Curţii de Conturi! Peste toate, prevederile acestui proiect de lege vin în contradicţie cu prevederile Proiectului Legii unitare a pensiilor de stat, aflat în dezbatere acum la comisiile de specialitate ale Camerei Deputaţilor! Un mic exemplu în acest sens: în acest nou proiect de lege, se prevede că pensionarii militari beneficiază în continuare de prevederile art. 11 al.3) din Legea 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, iar în Proiectul Legii unitare a pensiilor de stat se prevede că această prevedere legală se abrogă! Ştiţi la ce se referă această prevedere din Statutul cadrelor militare? La faptul că „ Pensionarii militari decoraţi cu ordinul "Meritul Militar" clasele a III-a, a II-a si I beneficiază de un spor de 10%, 15% si, respectiv, 20% al cuantumului pensiei”. Şi mai sunt contradicţii majore în cele două proiecte de lege, inclusiv privind calculul punctului de pensie pentru recalcularea pensiilor speciale, fapt care va conduce în final, în situaţia în care ambele proiecte de lege vor trece de Parlament şi Curtea Constituţională şi vor fi promulgate, să fie necesar un nou proiect de lege organică care să clarifice ce variantă rămâne în vigoare, fapt care va conduce la reluarea procesului de recalculare a acestor pensii speciale! Ştia domnul ministru Oprea foarte bine la ce se referea când a afirmat public că recalcularea pensiilor militare va dura 15-20 de ani şi va costa mult mai mult decât se presupune că se va economisi! Era mult mai cinstit din partea Guvernului şi a preşedintelui României să spună direct şi clar că cuantumul pensiilor militare de stat şi cele ale poliţiştilor aflate în plată nu se pot modifica legal, decât să vină cu astfel de momeli care arată clar că le este frică de reacţia pensionarilor militari!
Guvernul ştie în mod sigur că nu poate cădea la „mica înţelegere” cu cei din Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate, în Rezervă şi în Retragere, de exemplu, pentru că acolo sunt oameni care ştiu ce însemnătate are un Jurământ depus faţă de patrie şi poporul român şi care nu discută decât pe bază de lege, ordine şi disciplină! Oricum, acest nou mod de abordare a acestei probleme a pensiilor speciale nu este altceva decât o nouă diversiune rudimentara a guvernanţilor prin care se urmăreşte aţâţarea sentimentelor negative ale poporului în privinţa celor care beneficiază de pensii date în baza legilor speciale! Oare chiar nu-şi dă seama Guvernul că practic incită la dezbinare socială între cetăţenii pe care îi guvernează? Până când are oare de gând să continue cu astfel de diversiuni? Până unde va merge cu astfel de tentative de mituire a categoriilor de populaţie, doar cu scopul de a rămâne la putere? De unde a reuşit să obţină, peste noapte bani pentru ca reducerile financiare să nu se mai facă conform planului iniţial?
DEPUTAT
Ionuţ-Marian STROE
Filiala Dolj a SCMD multumeste inca odata domnului deputat Ionut Marian STROE pentru modul in care a aparat intotdeuna drepturile cetatenilor in general si al militarilor in mod special , ca si consilierului personal, d-nul CALINESCU Mihai .
Stimaţi colegi,
Asistăm de circa o lună de zile la o înteţire a agresării informaţionale si chiar psihice din partea guvernanţilor împotriva propriului popor, acţiune desfăşurată chiar sub înaltul patronaj al preşedintelui României. Zilnic, poporul află „pe surse” despre noi şi noi posibile dezastre economico-sociale, concretizate deocamdată - din fericire - sub forma unor documente prezentate ca proiecte de ordonanţe de urgenţă sau de legi, ca la scurt timp acestea să fie denunţate de unul sau altul dintre membrii Guvernului sau ai arcul parlamentar care susţine Guvernul, pe motivul pueril că documentele respective nu sunt cele finale, ca şi cum intenţia nu ar conta din punctul de vedere al aprecierii populaţiei. Uită însă respectivii că şi câştigarea unor alegeri are la bază intenţii cu privire la modul în care vor guverna ţara, iar cetăţenii le acorda votul în funcţie exact de aceste intenţii prezentate public în campania electorală şi „nu pe surse”! Până acum, preşedintele nu a ieşit public să dezmintă personal, măcar în parte, documentele care circulă pe piaţa media, încercând să ne convingă că dumnealui este adeptul menţinerii categorice a prevederilor cuprinse în textul scrisorii de intenţie către FMI ca singură soluţie de ieşire din criza financiară în care, când în realitate atât membrii Guvernului, în frunte cu domnul Boc, cât şi parlamentarii PD-L repetă pe la toate posturile TV exact măsurile pe care li le-a comunicat adevăratul lor şef de partid la ultima „consfătuire” pe care au avut-o aici, în sediul Parlamentului şi care contrazic în bună măsură intenţiile trecute de guvern în aşa-zisele proiectele de OUG.
Cred că acest mod de acţiune nu reprezintă nimic altceva decât un plan de testare a nivelului până la care pot întinde coarda pe seama populaţiei, care va trebui să suporte povara măsurilor ce se anunţă a fi luate, în timp ce clientela politica a actualei puteri îşi va putea vedea în continuare de afacerile profitabile cu statul. Şi pentru a fi siguri de reuşita planului, am impresia că după ce au văzut în 19 mai 2010 ce poate însemna o bună organizare a populaţiei nemulţumite, au anunţat, conştient, un set de măsuri maximale de reducere a cheltuielilor bugetare cu salariile, pensiile şi ajutoarele sociale, pentru ca imediat, pe parcursul fiecărei zile ulterioare, o bună parte dintre aceste măsuri fie să dispară cu totul, fie să fie redusă amploarea cifrică a lor. Ce este interesant este că aceste măsuri vizau categorii socio-profesionale distincte, impresia lăsată fiind că practic s-a realizat o mituire virtuală din partea Guvernului în schimbul neparticipării la greva generală anunţată pentru data de 31 mai 2010 de personalul bugetar şi la mişcările de protest şi solidarizare cu greviştii din partea unor pături largi ale populaţiei.
Pentru că nu poţi explica logic altfel cum au dispărut, rând pe rând, reducerile de 25 % din bursele pentru învăţământ, salariile minerilor, salariile de la CFR şi TAROM, apoi de ce indemnizaţia de creştere a copilului până la 2 ani se va reduce doar cu 15% şi nu cu 25%? Sau cum au dispărut reducerile de 15 % din indemnizaţiile pentru invalizii şi veteranii de război, văduvele de război şi urmaşii acestora? Şi altele şi altele au dispărut din planul maximal de reduceri, pentru ca totul să culmineze cu decuplarea pensiilor speciale de la reducerea de 15% care se va face pentru pensia pensionarului obişnuit, apărând peste noapte un proiect de lege pentru care Guvernul vrea să-şi angajeze – şi nu să-şi asume, aşa cum continuă să gândească şi vorbească neconstituţional domnul prim-ministru - răspunderea în faţa Parlamentului, proiect în care se prevede că aceste pensii speciale se vor recalcula, ele rămânând în plată la valoarea actuală până se termină recalcularea! Ba chiar şi aceste pensii speciale se prevede a avea un regim special de recalculare, unul pentru pensiile de stat ale militarilor, pensiile de stat ale poliţiştilor şi ale funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor şi alt regim de recalculare pentru pensiile de serviciu ale judecătorilor, procurorilor şi judecătorilor, respectiv magistraţilor asistenţi ai Curţii Constituţionale, pensiile de serviciu ale personalului auxiliar de specialitate al instanţelor judecătoreşti şi al parchetelor de pe lângă acestea, pensiile de serviciu ale personalului diplomatic şi consular, pensiile de serviciu ale funcţionarilor publici parlamentari, pensiile deputaţilor şi senatorilor, pensiile de serviciu ale personalului aeronautic civil navigant profesionist din aviaţia civilă, pensiile de serviciu ale personalului Curţii de Conturi! Peste toate, prevederile acestui proiect de lege vin în contradicţie cu prevederile Proiectului Legii unitare a pensiilor de stat, aflat în dezbatere acum la comisiile de specialitate ale Camerei Deputaţilor! Un mic exemplu în acest sens: în acest nou proiect de lege, se prevede că pensionarii militari beneficiază în continuare de prevederile art. 11 al.3) din Legea 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, iar în Proiectul Legii unitare a pensiilor de stat se prevede că această prevedere legală se abrogă! Ştiţi la ce se referă această prevedere din Statutul cadrelor militare? La faptul că „ Pensionarii militari decoraţi cu ordinul "Meritul Militar" clasele a III-a, a II-a si I beneficiază de un spor de 10%, 15% si, respectiv, 20% al cuantumului pensiei”. Şi mai sunt contradicţii majore în cele două proiecte de lege, inclusiv privind calculul punctului de pensie pentru recalcularea pensiilor speciale, fapt care va conduce în final, în situaţia în care ambele proiecte de lege vor trece de Parlament şi Curtea Constituţională şi vor fi promulgate, să fie necesar un nou proiect de lege organică care să clarifice ce variantă rămâne în vigoare, fapt care va conduce la reluarea procesului de recalculare a acestor pensii speciale! Ştia domnul ministru Oprea foarte bine la ce se referea când a afirmat public că recalcularea pensiilor militare va dura 15-20 de ani şi va costa mult mai mult decât se presupune că se va economisi! Era mult mai cinstit din partea Guvernului şi a preşedintelui României să spună direct şi clar că cuantumul pensiilor militare de stat şi cele ale poliţiştilor aflate în plată nu se pot modifica legal, decât să vină cu astfel de momeli care arată clar că le este frică de reacţia pensionarilor militari!
Guvernul ştie în mod sigur că nu poate cădea la „mica înţelegere” cu cei din Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate, în Rezervă şi în Retragere, de exemplu, pentru că acolo sunt oameni care ştiu ce însemnătate are un Jurământ depus faţă de patrie şi poporul român şi care nu discută decât pe bază de lege, ordine şi disciplină! Oricum, acest nou mod de abordare a acestei probleme a pensiilor speciale nu este altceva decât o nouă diversiune rudimentara a guvernanţilor prin care se urmăreşte aţâţarea sentimentelor negative ale poporului în privinţa celor care beneficiază de pensii date în baza legilor speciale! Oare chiar nu-şi dă seama Guvernul că practic incită la dezbinare socială între cetăţenii pe care îi guvernează? Până când are oare de gând să continue cu astfel de diversiuni? Până unde va merge cu astfel de tentative de mituire a categoriilor de populaţie, doar cu scopul de a rămâne la putere? De unde a reuşit să obţină, peste noapte bani pentru ca reducerile financiare să nu se mai facă conform planului iniţial?
DEPUTAT
Ionuţ-Marian STROE
Filiala Dolj a SCMD multumeste inca odata domnului deputat Ionut Marian STROE pentru modul in care a aparat intotdeuna drepturile cetatenilor in general si al militarilor in mod special , ca si consilierului personal, d-nul CALINESCU Mihai .