SURPRIZE , SURPRIZE, Având in vedere faptul ca rezolvarea problemelor noastre, legate de inechitățile din sistemul de...
Publicată de Mișu Naon pe Duminică, 4 octombrie 2020
miercuri, 14 ianuarie 2015
Punct de vedere a Presedintelui Filialei Craiova
PUNCTUL DE VEDERE AL PREŞEDINTELUI FILIALEI CRAIOVA
REFERITOR LA PROPUNERILE S.C.M.D.
Analizând conţinutul „COMUNICATELOR” domnului Preşedinte
interimar al SCMD, referitor la Convocarea de la Guvernul României din data de
13.01.2015, te întrebi pe bună dreptate, care
a fost scopul acestei întâlniri la nivel înalt, în condiţiile în care aşa
cum afirma domnul Ministru Duşa, „Legea Pensiilor Militare de Stat este în formă
finală, având toate avizele de la ministerele de resort”.
Despre ce „dezbatere”, mai poate fi vorba când iniţiatorul
acestei Legi, a ţinut Legea la „SECRET”, eludând dezbaterea publică şi
consultarea cu toate Asociaţiile şi ONG-urile militare, iar la şedinţa de guvern, şedinţă de informare au
participat numai reprezentanţii anumitor Asociaţii agreate, printre acestea aflându-se
de această dată şi SCMD.
Încadrându-se în acţiunile cu caracter de imagine, întâlnirea
cu pricina a fost una pur informativă, menită
a da o bună imagine Guvernului şi a crea impresia unui dialog cu cei interesaţi,
în fapt ea fiind o înţelegere
dinainte stabilită, între mai vechii şi mai noii parteneri politici ai unui mai
vechi „partid de suflet”.
Întrebarea logică şi de bun simţ, care se ridică este
aceea referitoare la rostul şi conţinutul
propunerilor SCMD, propuneri care nu sunt rezultatul consultărilor
conducerii cu filialele SCMD, ci emanaţia unei „minţi creatoare”, a unui jurist
din Departamentul Juridic, personaj plătit din cotizaţiile membrilor de
sindicat, şi care lucrează după cum rezultă din „Propunerile făcute”, împotriva
intereselor acestor membrii.
Aberanta propunere referitoare la actualizarea Pensiei
Militare de Stat, aflată în plată, cu două unităţi de măsură şi anume până la vârsta
de 65 de ani, cu creşterea soldei de grad a militarilor în activitate, iar după
această vârstă, actualizarea pensiei fiind făcută ca la pensiile civile,
respectiv cu 50% din creşterea salariului mediu pe economie, atenţie! denotă pe lângă o ignoranţă
crasă în domeniul Legislaţiei, şi o incompetenţă si rea intenţie de neacceptat.
Cei care au propus, dar mai ales cei care şi-au însuşit şi
promovat o asemenea aberaţie, trebuie să
cunoască câteva elemente şi principii fundamentale legate de Cariera Militară şi
Pensia Militară de Stat:
1. Cariera
Militară, meseria în sine de militar de profesie, este una vocaţională, ea
neputând fi urmată de către oricine, impunând anumite calităţi şi trăsături
psihice şi de comportament. (este adevărat cei care au intrat în sistem pe uşa
din dos, pe filiera clasei muncitoare,
filiera de partid şi mai nou filiera indirectă, nu au cum să cunoască acest
lucru).
2. Această
meserie este supusă unor privaţiuni, interdicţii, limitări de drepturi şi
solicitări fizice şi intelectuale deosebite, care impun multe renunţări în
raport cu alte meserii. Într-o societate normală toate acestea se compensează
atât pe perioada de activitate prin sporuri salariale, dar şi după pensionare
printr-o pensie decentă până la sfârşitul vieţii şi nu numai până la 65 de ani.
3. Gradul
militar este proprietatea militarului, degradarea, adică pierderea acestei
proprietăţi, fiind posibilă numai în condiţii şi cauze speciale, aşa cum
prevede Legea Statutului Cadrelor Militare, şi nu cum gândeşte orice minte
bolnavă. De ultimul grad din activitate precum şi de ultima funcţie îndeplinită,
depinde şi cuantumul Pensiei Militare de Stat, care este o recunoaştere a „contributivităţii
de efort, pregătire, competenţă, dăruire şi sacrificiu” a fiecărui militar şi
nu o contributivitate financiară scriptică.
4. Pensia
Militară de Stat dobândită prin lege, rămâne Pensie Militară de Stat până la sfârşitul
vieţii, ca fiind o recunoaştere a activităţii desfăşurate, şi neavând nimic cu
obligaţiile militare prezente şi viitoare. Pentru aceste obligaţii, militarii
rezervişti care îndeplinesc funcţii şi atribuţii la mobilizare sunt remunerate
conform Legislaţiei în vigoare. (pe care ar trebui să o studieze şi juriştii
SCMD).
5. Actualizarea
Pensiilor Militare de Stat aflate în plată nu pot fi făcute cu două unităţi de
măsură, pentru că acest lucru ar conduce la noi discriminări. Tocmai pentru a
preveni şi a elimina aceste discriminări, legiuitorul a instituit principiul
potrivit căruia „La studii egale, la grade egale, la funcţii egale îndeplinite în
aceleaşi condiţii de muncă, indiferent de data pensionării, Pensia Militară
trebuie să aibă acelaşi cuantum”.
6. Pentru
acest motiv nu trebuie să acceptăm ca după vârsta de 65 de ani, pensia să fie
legată de salariul brut pe economie ci de solda de grad a activilor, chiar dacă
în mintea unora, economia românească va cunoaşte un salt semnificativ iar
salariile din viaţa civilă vor cunoaşte creşteri spectaculoase.
Acestea sunt doar câteva argumente care ar trebui să-i
facă pe cei care au susţinut şi promovat această aberantă propunere, să o
retragă imediat, şi să îşi ceară scuze faţă de camarazii lor, dacă nu cumva
tocmai aceasta propunere este preţul unei noi trădări.
Dacă în conţinutul noi legi vom regăsi acest mod aberant
de actualizare a pensiei, înseamnă că trădarea a avut loc, iar cei care au înşelat
aşteptările camarazilor lor, trebuie să plătească. Cu speranţa că şi în curtea
iniţiatorului, mai sunt minţi lucide care
nu vor ţine cont de această propunere care nu este a membrilor SCMD, aşteptăm
cu nerăbdare publicarea proiectului de lege.
PREŞEDINTELE FILIALEI 1 CRAIOVA
Col.(r.)
Ioan Mişu
NAON