SURPRIZE , SURPRIZE, Având in vedere faptul ca rezolvarea problemelor noastre, legate de inechitățile din sistemul de...

Publicată de Mișu Naon pe Duminică, 4 octombrie 2020

luni, 5 iulie 2010

Propuneri de modificare-completare ROF

COMENTARII SI PROPUNERI LA PROIECTUL ROF
Generalitati :
1. Nu aduce nici un fel de completari la statut , doar modificari , in probleme ce privesc cotizatia .
2. Este conceput in pripa , nici macar nu atinge punctele din Statut , care prevad a fi stabilite de catre ROF .
-nu stabileste lichidarea patrimoniului, lasand acest aspect in continuare in coada de peste
- nu stabileste atributiunile vicepresedintilor, nici macar care este numarul de vicepresedinti al sindicatului sau ai filialelor.
- nu stabileste modul in care se fac alegerile in cadrul sindicalului si al filialelor , lasand acest aspect nedeterminat atat in ceea ce priveste modalitatea cat si periodicitatea .
3. In afara de anexe, nu contine nici un element de noutate . Singurele noutati sunt
legate de organigrama si cotizatie , dar sunt in contrAdictie cu statutul , deci NU POT FI APROBATE ATATA VREME CAT STATUTUL RAMANE ACELASI . TREBUIESC LUCRATE IMPREUNA , SI APROBATE IIMPREUNA .
4. nu este prevazut nicaieri cine , ce for poate lua in discutie contestatiile depuse de membri de sindicat vizavi de deciziile , hotararile si directivele date de presedinti, birouri sau adunari .
La ceea ce este intocmit pana acuma , avem urmatoarele propuneri de modificari :

1. la cap II, punctul 2, propunem sa se precizeze modul de procurare(dobandire) a sediului si cum se achita chiria , care este cuantumul maxim admis .
2. la cap.III punctul 1. b. se face referire la MILITARII ANGAJATI : Este impotriva actualului statut , si a denumirii Sindicatului . Nu se poate face acest lucru pana nu se modifica statutul si se cade de acord daca acest sindicat mai este sau nu al cadrelor militare . Recentele modificari la statutul SGV-ilor, acorda acestora unele drepturi privitoare la drepturile de echipare , asistenta medicala , pensionare, dreptul de a se muta dintr-o garnizoana in alta , la cerere , dar NU LE ACORDA STATUTUL DE CADRE MILITARE . IAR ACEST SINDICAT ESTE DEOCAMDATA AL CADRELOR MILITARE .Daca si SGV-ii au devenit cadre militare , atunci inseamna ca armata Romana e singura armata din lume care nu mai are soldati si gradati si e formata numai din Cadre Militare . IARASI VREM COTIZATIE CU ORICE PRET?
3. cap.III , punctul 3 ; pe modelul de cerere de adeziune sa fie trecuta si filialala care primeste cererea .
4. cap. III. Pct 4: propunem ca persoanele care doresc sa adere la sindicat si doresc sa se inscrie , sa se inscrie la cea mai apropiata filiala de localitatea de domiciliu pentru a putea sa fie present la adunarile filialei, si a nu cadea sub incidenta noului articol care prevede ca daca nu participa la 3 sedinte consecutive , va fi exclus . Cum poate cineva din Dabuleni de exemplu, sa se inscrie la Bucuresti, in loc sa se inscrie la Craiova ? (daca vrea cineva din Bucuresti lubenite , poate cere la filialala Craiova , nu trebuie neaparat sa isi inscrie sindicalist din Dabuleni –am glumit, dar in esenta sper ca s-a prins ideea . )
5. cap. III. Pct. 6: DE CE TREBUIE APROBAREA COMITETULUI DIRECTOR, pentru ca un om care se muta cu domiciliul dintr-o localitate in alta , sa se transfere in filiala din noua localitate ? Nu e suficienta informarea si hotararea celor doua alegeri generale ale filialelor ?
6. cap III. Pctt. 7 :este in dezacord cu statutul .
7. cap.III.pct.8 b.punctul 2. nu este stabilita periodicitatea sedinteleor adunarilor generale ale filialelor . Propunem sa se faca trimestrial . In plus , incetarea calitatii de membru sa fie pusa in discutie de biroul filialelor , si aprobata sau respinsa de majoritatea simpla a membrilor prezenti la adunarea generala a filialei , cu mentiunea ca toti membri filialeli trebuiesc informati cu privire la ordinea de zi . Cel exclus din sindicat sa poata avea dreptul la contestatie la Comitetul Director si apel la CNR.
8. cap III.pct 8 propunem sa se adauge : DENIGRAREA SCMD IN ACTIUNI PUBLICE SI MEDIA .
9. cap IV , pct 4 . CE DOCUMENTE , DECIZII SI HOTARARI TREBUIESC TRIMISE SPRE APROBARE , CUI SI DE CE ?
Suntem inca in armata si trebuie aprobare de la esalonul superior ? Orice hotarare a adunarii generale , este litera de lege penstu fiecare filialal , atata vreme cat respecta statutul si ROF-ul . NU ESTE NEVOIE DE APROBAREA NIMANUI PENTRU A IMPLEMENTA HOTARARILE ADUNARILOR GENERALE ALE FILIALELOR , ATATA VREME CAT RESPECTA STATUTUL .
10. cap. IV, pct 5. propunem sa se specifice “ cu majoritatea simpla a membrilor prezenti din compunerea acestor organe de conducere ( dupa ce in prealabil au fost informati toti membrii cu privire la ordinea de zi )
11. cap IV pct 7 :infiintarea unei filialel cu hotararea a minim 30 de membri este impotriva statutului si mai mult a legii 54 privind functionarea sindicatelor . In consecinta NU SE POATE . E ILEGAL .Cifra legala e 15 .
12. cap IV.pct 8.Ade ce sa fie dizolvate filialele care nu au trecut la nr de 30 de membri la un an de la infiintare ?
a) sunt pedepsiti presedintii de filiala ?
b) sunt pedepsite birourile de organizare ?
c) sunt pedepsiti sindicalistii ?
Care este logica ?

DACA DA , ATUNCI TREBUIESC TRECUTE ACESTE ASPECTE LA CAPITOLUL INDATORIRI, ATRIBUTIUNI SI SANCTIUNI SI PEDEPSE .
Dar mai grav este ca se incalca dreptul fundamental de asociere al membrilor sindicatului , se intra in contradictie cu declaratia universala a drepturilor omului Constitutia tarii si Legea 54. NUMAI ADUNARILE GENERALE ALE FILIALELOR POT HOTARA AUTODIZOLVAREA .

In plus aspectele privind desfiintarea , dizolvarea sindicatului sau filialelor, trebuiesc trecute in statut , nu in regulament .

13. cap IV. Pct. 9. Am mai spus-o nu suntem de acord cu existenta mai multor filiale in aceeasi localitate , exceptand poate Bucurestiul care poate avea filiale pe sectoare datorita numarului mare de membri si organizarii pe primarii de sector .
14. cap IVpct. 10 : Cum pot Organiza filialele din acelasi judet o NOUA FILIALA JUDETEANA ? Poate pot organiza un comitet de conducere judetean , (daca se va gasi necesar ) dar sa infiintele o noua filiala ? Cu ce membri caci cei care deja fac parte din filiale NU POT FACE PARTE DIN ALTA FILIALA . NIMENI NU POATE FACE PARTE DIN DOUA SINDICATE SAU DOUA FILIALE . Sa se explice ce s-a dorit cu acest punct .
15. cap. IV. Pct 11.COMISIA DE CENZORI CE ? … NU S-A AJUNS ATAT DE DEPARTE ? NU NE INTERESEAZA PE NOI CEI DIN FILIALE ? Sau tocmai aspectul financiar al sindicatului , nu este inca clar ? Asteptam aici atributiuni, legislatia . modele de programe cu care se lucreaza , cum se tine evidenta , dupa ce tipizate , dupa ce metode si modele , dupa care forma ?

16. cap. VI. Pct 2. ANEXA 4 ESTE PREA STUFOASA , PARCA AR FI ORGANIZAREA MINISTERULUI APARARII. IARA S-A DAT COPY-PASTE LA O ORGANIGRAMA LUATA DE PE NET ?

17. cap. VII. Art.1. sa se completeze cu “ cu respectarea legislatiei in vigoare “

18. cap.VII. pct. 2 . sa se specifice natura cheltuielilor, pe sarcini si compartimente , sisa se prevada si BUGETUL FILIALELOR CA ANEXA LA BUGETUL SINDICATULUI, ATATA VREME CAT FILIALELE AU O COTA PARTE DIN BANII INCASATI DIN COTIZATIE .
19. cap.VII.pct . 3. sa se specifice acelasi lucru si pentru bugetele filialelor.
20. cap. VII. Pct 4 . in contradictie cu statutul . Nu se poate aplica pana nu se modifica statutul .
21. cap. VII.pct. 7. sa se specifice pentru ce cheltuileli anume ?
22. cap VII. Pct 8. Cum se va realiza aceasta imputernicire ? Pe ce nume ? Avem deja un cont pe persoana fizica , dar sindicatul nu poate face –legal acest gen de transferuri bancare . Iar filialal nu are statut juridic pentru a se putea face cont pe numele filialei . Care e rezolvarea LEGALA ? Va deschide sindicatul cont bancar in numele sindicatului in fiecare resedinta de filiala cu imputernicire si drept de semnatura pentru trezorierul de filiala?
23. cap VII. Pct. 9 trebuie gandit , gasite forme legale si chemati trezorierii la instruire.
- COTIZATIA SE PLATESTE –CONFORM STATUTULUI , INDIVIDUAL . IN ACEST CAZ , CE TREABA ARE TREZORIERUL SAU ADMINISTRATORUL DE CONT CU “INCASAREA COTIZATIEI” ?
- la pct 9.e, nu se poate vorbi de gestiunea si patrimonial filialei, caci conform statutului. filialele neavand statut juridic , nu au patrimoniu si nici dreptul de a detine gestiune .
24. Cap VIII. Cu care legislatie ? In lege spune ca se face conform statutului sau Hotararii adunarii de dizolvare . De ce nu este stipulat acest lucru in statut ?
Sa se stipuleze in statut modul in care se face , ce se intampla cu materialele care au fost obtinute si confectionate de filiale, ce se intampla cu fondurile filialelor , cele 60% din cotizatie care revin filialelor , deci membrilor de sindicat ai filialelor. NU SE POATE TRATA ACEST SUBIECT ASA DE INDIFERENT CU TRIMITERI LA LEGI CARE NU SPECIFICA NIMIC . E O LIPSA DE RESPECT VIZAVI DE INTELIGENTA NOASTRA .
25. cap.IX. pct.2 : cum se face plata ? salariu sau indemnizatie ? Cine anume va fi platit ? care vor fi criteriile care vor stabili acest lucru si in ce cuantum ? Cine va stabili cuantumul ? Propunem sa fie remunerati numai cei ce desfasoara activitate permanenta in folosul sindicatului in baza unui program de 8 ore zilnic . Sa se cuprinda aceste criterii in noul statut .

26. cap . IX. Pct. 3 ATRIBUTIUNILE FUNCTIONALE ALE MAMBRILOR
BIROURILOR SI DEPARTAMENTELOR SA FIE STABILITE DE
STRUCTURILE SUPERIOARE. Respectiv :
- Comitetul director pentru Presedinte – aproba Adunarea nationala a
reprezentantilor .
- presedintele pentru vicepresedinti , presedintii de filiale , secretar general
trezorier si purtatorul de cuvant .
- Biroul Operativ pentru sefii de departamente
- Sefii de departamente pentru sefii de birouri(unde exista) sau membrii birourilor .
- Sefii de birouri(unde exista ) pentru membrii birourilor .
- Sefii de departamente pentru corespondentii din teritoriu .

27. cap. IX. Pct. 4. SA SE STABILEASCA FISE ALE POSTURILOR CENTRALIZAT . DE SUS IN JOS .
28. cap. IX. Pct. 5. De accord cu necesitatea unui sistem de anuntare ,telefon, sms, pe cartiere sau servicii telefonice , dupa cum e mai la indemana fiecarei filiale, la Dolj este deja realizat , functioneaza , dar nu putem da termene , urgente , obligatii in ceea ce priveste “prezentarea”.


IN CONCLUZIE , UN DOCUMENT INTOCMIT IN GRABA , TOTUSI MUNCIT, SI NUMAI BUN DE IMBUNATATIT. Avem un punct de plecare,acuma sa isi spuna toti parerea sa vina cu imbunatatiri si propuneri .
Filiala Dolj