SURPRIZE , SURPRIZE, Având in vedere faptul ca rezolvarea problemelor noastre, legate de inechitățile din sistemul de...

Publicată de Mișu Naon pe Duminică, 4 octombrie 2020

sâmbătă, 29 mai 2010

Despre imagini in 3D

Una din cartile pe care le am in bilblioteca , cumparata acuma cativa ani, se numeste “ Dictatori si Tirani,” si e scrisa de A.AXELROD si C. PHILLIPS .Va marturisesc ca e o carte care mi s-a parut interesanta , impartiala si sa spunem , destul de documentata . Am spus destul, pentru ca din pacate , nu poate cuprinde toate aspectele si amanuntele din viata celor pe care ii prezinta , dar in linii mari, respecta realitatea istorica .In introducere suntem familiarizati cu unele explicatii privind intelesul termenului de tiranie si tiran , inceputurile aparitiei fenomenului si motivele care au justificat alegerea personajelor din carte .Exista si o caracterizare a tiranului clasic pe care o voi prezenta in intregime din motive pe care le veti intelege lesne .
“ Tiranul clasic este un barbat(rareori o femeie) sprijinit de un anume gen de forta militara loiala numai lui care , in general , detine puterea sau o exercita nelegitim in perioade tulburi , fagaduind reforma sociala in timp ce el si prietenii sai se imbogatesc si care ii asupreste pe cei in numele carora conduce prin teroare brutala si forta arbitrara sub auspiciile unei birocratii rigide si ale unei etalari ceremoniale a propriei sale autoritati .”
Citind acest pasaj , am luat o pauza , am respirat adanc, am inchis ochii si am facut un exercitiu de imaginatie incercand sa “traduc” definitia , la situatia actuala . M-am curentat si am redeschis ochii si iara m-am curentat . Oricum priveam situatia , fie cu ochii inchisi , fie cu ochii deschisi , imaginea era aceeasi . Era ca si cand as fi vazut o imagine in 3D si cu ochelari speciali si fara . Am verificat cand a fost scrisa cartea , banuind ca autorii au scris-o de curand si am constatat ca era scrisa in 1995. Deci imposibil,(sau nu chiar, pentru ca personal cred in posibilitatea calatoriei in timp ) ca cei doi sa fi stiut sau vazut ce se petrece in Romania de azi si apoi sa scrie cartea . Si atunci, stau si ma intreb , daca eu am vazut abia acuma , la 53 de ani aceasta definitie , pe care o leg vrand nevrand de situatia de azi a Romaniei , cei care o cunosteau , filosofi, oameni politici , savanti cu studii de specialitate , sociologi, economisti, istorici , analisti politici, sociali, cand au vazut ca ne indreptam spre un asemenea drum , cand au realizat ca democratia se transforma in tiranie cand au realizat prapastia in care ne arunca Domnul Basescu ? Ei trebuiau sa vada si sa recunoasca acest fenomen , inainte de a se manifesta si sa avertizeze populatia cu privire la ceea ce va urma . Dar nu au facut-o . Sa fie atat de orbi, sa nu vada decat cu ochelari speciali ceea ce se vedea cu ochii liberi ? Sa nu vada ca acest circar ajuns presedinte , care vine cu un tupeu ordinar in fata poporului si intrebat de ce a facut un anumit lucru, sa raspunda ca “ probabil am fost beat “ razand , ca si cum starea de betie a ajuns in Romania , justificare pentru toate idioteniile si aberatiile pe care le debiteaza cineva . Sau ca si cum , tara ar trebui sa se amuze de tampeniile pe care le face si spune un presedinte beat. Si Eltin renumit pentru betiile sale ( e arhicunoscuta istoria cu vizita in Anglia , cand a ratat intalnirea cu Regina , pentru ca a fost atat de beat incat nu a putut cobora din avion si a anulat vizita ) , a fost mai decent si nu a recunoscut in fata propriului popor cu nesimtire ca a fost beat . Cu ce a gresit tara asta in ochii Domnului, de a ajuns sa fie condusa de un tiran inconstient,betivan (doar el a spus-o ) lipsit de bun simt , (dupa ce ca face ce face , se mai si lauda in gura mare cu starile sale bahice) . Si cum de suntem atat de orbi incat nici cu ochelari nu vedem ca aceasta tara a trecut de mult din scurta faza a democratiei in starea uneia din cele mai negre tiranii pe care a cunoscut-o in intreaga sa istorie ? Poate crima savarsita pe 25 Decembrie 1989, de Ziua Nasterii Domnului ,bucuria cu care unii dintre noi au intampinat-o si necondamnarea celor ce au comis-o, ne-a atras mania domnului facandu-l sa ne dea un presedinte turnator, bisnitar, bataus, hot, golan, betivan. Probabil ca o viitoare editie va fi completata cu un nume care va completa chiar si definitia tiranului .
ASA NE-A PEDEPSIT DUMNEZEU !
NEACSU MARIN