SURPRIZE , SURPRIZE, Având in vedere faptul ca rezolvarea problemelor noastre, legate de inechitățile din sistemul de...
Publicată de Mișu Naon pe Duminică, 4 octombrie 2020
vineri, 28 februarie 2014
Ziua Automobiliştilor Militari
În urmă cu 97 de
ani, în primăvara anului 1917, în cadrul procesului de reorganizare a armatei
române – refugiate, împreună cu autorităţile statului, în Moldova – era
înfiinţat, cu începere de la 1 martie 1917, prin Înaltul Decret nr. 245 din 22
martie 1917, Regimentul de Tracţiune Automobilă. Acest moment semnifică
apariţia Armei Auto în cadrul organismului militar românesc. Regimentul
nou-înfiinţat înlocuia Compania de Automobile a Armatei creată prin Decizia
Ministerială nr. 304 din 11 august 1915.
Prin Decizia
Ministerială din nr. 520, din 27 martie 1917, se prevedea ca Regimentul de
Tracţiune Automobilă să fie structurat, pentru partea activă, pe 3 batalioane
„de automobile, autocamioane, autocamionete şi alte asemenea”, precum şi
companii de motomitraliere, grupuri de autotunuri şi automitraliere. Pentru
partea sedentară se stipula înfiinţarea unui batalion de depozit şi a unei
şcoli de şoferi.
În ceea ce
priveşte factorul uman, se stabilea ca ofiţerii necesari acestui regiment să
fie luaţi dintre ofiţerii activi şi de rezervă, precum şi dintre subofiţerii
din cadrul formaţiunilor de automobile de pe lângă unităţile militare, aceştia
din urmă trebuind să treacă un examen de specialitate. Cei care reuşeau la
examen erau asimilaţi gradului de sublocotenent, păstrându-şi această asimilare
pe timpul campaniei, ei putând fi înaintaţi la gradele asimilate imediat
următoare.
Cam asta ar fi scurta istorie a unei arme fără de
care nu se poate duce nici o operaţie militară. Fie că este vorba de transport
de personal, fie că este vorba de transport armament , muniţii, hrană sau
materiale logistice, automobiliştii militari sunt principalul pilon în susţinerea
logistică a luptei.
Fie cu camionul,
fie cu utilajele de geniu, Transportoare Amfibii Blindate, militarii automobilişti
au suportat stihiile naturii, dovedind încă o dată importanţa acestei arme,
dovedind faptul că în ciuda bugetului de avarie al ministerului, tehnica este
operativă şi militarii îşi pot îndeplini cu succes misiunea.
Nu trebuie uitat de asemenea
efortul făcut de automobiliştii ce acţionează în Afganistan pentru operarea
unei tehnici total străine (MRAP, HUMWEE), menţinerea ei în permanentă stare de
operativitate întrucât acolo, imobilizarea tehnicii din diferite motive poate însemna
moartea camarazilor.
Cu ocazia aceasta urăm tuturor automobiliştilor, pe acolo pe unde îi poartă
soarta şi drumurile, multă sănătate, fericire şi împlinirea tuturor dorinţelor!
Biroul Operativ al Filialei 1 Craiova