REZOLUŢIA CONSILIULUI CONSULTATIV AL FILIALELOR SCMD DIN
ZONA DE SUD-VEST, REGIUNEA OLTENIEI
Filialele SCMD
din zona de Sud-Vest (Regiunea Olteniei) nominalizate în sfârşitul rezoluţiei
prin reprezentanţii desemnaţi, s-au întâlnit în data de 13.10.2012 la Craiova
în Şedinţa de Constituire a Consiliului Consultativ al Filialelor din zona
menţionată. Şedinţa a avut următoarea ordine de zi:
1. Constituirea Consiliului:
- Efectuarea prezenţei
reprezentanţilor;
- Prezentarea scopului
şedinţei;
- Citirea, discutarea şi
stabilirea formei finale a Acordului de Constituire a Consiliului Consultativ al
Filialelor;
- Votarea Acordului de
Constituire;
- Desemnarea unui
preşedinte de şedinţă care să conducă prima şedinţă a CCJ;
2. Prezentarea şi adoptarea Primei Rezoluţiei a şedinţei filialelor din Zona
de Sud –Vest, din data de 02 - 03 Februarie 2012;
3. Discutarea documentelor şi punctelor din ordinea de zi a CNR şi a
strategiei SCMD;
4. Prezentarea propunerilor filialelor privind punctele de interes comun ce
vor fi prezentate în numele CCF la CNR;
5. Stabilirea unui proiect de hotărâre privind rezoluţia CCF şi mandatul
reprezentantului CCF care va prezenta punctele de vedere ale filialelor la CNR;
6. Alte aspecte şi discuţii;
După adoptarea în
unanimitate a ordinii de zi, la punctul 1, membrii participanţi au adoptat
Acordul de Constituire a Consiliului Consultativ al Filialelor prezente după
care prin votul deschis, în unanimitate,
A fost votată înfiinţarea Consiliului Consultativ al
Filialelor SCMD din Zona de Sud –Vest (Regiunea Olteniei).
În discuţiile ce
au urmat Consiliul (numit în continuare CCF) a decis următoarele:
I. Şi-a însuşit prima
rezoluţie adoptată de filialele SCMD prezente la şedinţa din data de
03.02.2012;
II. A adoptat şi a decis să
înainteze conducerii SCMD, respectiv Comitetului Director următoarele puncte:
- Cererea de a redefini în
cadrul Comitetului Director o adevărată strategie, reală, a SCMD, deoarece
documentul prezentat pe blogul sindicatului ca fiind Strategia SCMD are o
durată de acţiune de doar o lună, este rupt de realitate, nu reflectă opinia
filialelor prezente, fiind în multe puncte chiar împotriva intereselor
sindicaliştilor;
- Un set de propuneri
comune care să se constituie atât ca paşi ce urmează a se face de către CD şi
sindicat în perioada imediat următoare cât şi ca puncte de dezbătut şi
strategii ce vor fi supuse discuţiei la Conferinţa Naţională a
Reprezentanţilor, după cum urmează:
1. MODIFICAREA ŞI COMPLETAREA STATUTULUI ŞI ROF-ULUI
- STABILIREA UNEI COMISII
CARE SĂ PREIA PROPUNERILE FILIALELOR SĂ LE ARMONIZEZE, SĂ COMPLETEZE ŞI
MODIFICE DOCUMENTELE ŞI SĂ STABILEASCĂ VARIANTE FINALE CARE VOR FI TRIMISE SPRE
STUDIU FILIALELOR ŞI APOI CU ACORDUL ACESTORA ADOPTATE . TERMEN: 20 NOIEMBRIE.
Membrii comisiei se vor întâlni la Bucureşti, vor lucra la sediul SCMD, se vor
caza după posibilităţi în condiţii decente (ca preţ) eventual la un cămin
militar cu sprijinul colegilor din Bucureşti, li se va asigura transportul şi
masa în condiţii decente ca preţ. Aceştia vor trebui ca în termen de o
săptămână să definitiveze proiectele. Modificările odată făcute trebuiesc
înaintate judecătoriei sectorului 1 între 20 şi 27 Noiembrie;
2. Să se clarifice situaţia membrilor Comitetului Director pentru a putea fi
cuprinse în viitorul statut şi înaintate odată cu statutul către Judecătorie. Propunem
mărirea numărului de membri ai BO de la 3 la 5, iar acesta să conducă efectiv
activităţile Sindicatului între şedinţele CD. Din BO să facă parte
Preşedintele, Secretarul General, Şeful Departamentului Organizare, Consilierul
Juridic, Şeful departamentului Financiar. Comitetul Director să îşi mărească
numărul de membri. Din CD să facă parte membrii biroului operativ,
Vicepreşedinţii, Şefii de Departamente şi Reprezentanţii Consiliilor de
Coordonare desemnaţi de către acestea. Dacă 2 - 3 din reprezentanţii Consiliilor
de Coordonare nu sunt de acord cu anumite propuneri în cadrul Comitetului
Director, acestea nu vor fi adoptate până ce aspectele nu vor fi discutate în
cadrul adunărilor generale ale filialelor şi se vine cu un punct de vedere
majoritar al filialelor. CD astfel constituit va avea puterea să decidă pe
probleme de politică a SCMD de alianţe şi protocoale nu va fi nevoie să se
aştepte un an până la o nouă CNR dacă situaţia va impune adoptarea unei alianţe
pe termen scurt sau mediu sau afilierea la o altă organizaţie sau afilierea
unei alte organizaţii SCMD sau formarea unei federaţii sau confederaţii
sindicale. Acest aspect va fi prins în noul statut. Dacă 2/3 din reprezentanţii
Consiliilor Consultative cer organizarea unei şedinţe extraordinare a CNR, CD
este nevoit să organizeze această şedinţă în maxim 30 de zile deoarece prin ei
este reprezentată voinţă a 2/3 din membrii de sindicat;
3. Fiecare structură şi membru de conducere va prezenta raport anual de
activitate celor ce l-au ales, la fel şi şefii de departamente;
4. Să se elimine din statut privilegiile şi drepturile suplimentare ale membrilor
fondatori. Nu există membri egali şi membri mai egali. Este inacceptabil ca un
număr de oameni care nu au mai activat în sindicat de la înfiinţare şi nu au
alt merit decât că au fost trecuţi pe o listă, să decidă soarta tuturor
sindicaliştilor, să aibă drept de viaţă şi de moarte asupra membrilor de
sindicat care au activat permanent sau să stabilească desfiinţarea unei filiale
sau înlocuirea unui BO ales de adunarea generală.
5. Nimeni nu poate fi înlocuit sau destituit decât de cel care l-a ales. Nici
o structură de conducere nu are drept de auto alegere sau autoconducere.
Exceptând CNR şi AGF în părţile ce îi privesc, nici o altă structură de
conducere nu poate lua decizii sau emite hotărâri prin care să îşi atribuie
drepturi şi înlesniri sau să decidă în ceea ce o sau îl priveşte;
6. Modificarea procentului de atribuire a cotizaţiei, de la 70% la 30% în
favoarea CD la 70% la 30% în favoarea filialelor;
7. Raport de activitate al juriştilor, cu prezentarea tuturor dosarelor în
care este implicat sindicatul sau membrii din conducerea sindicatului, din
fondurile sindicale. Să se prezinte CNR contractele de reprezentare semnate cu
casele de avocatură. Şeful departamentului juridic să atragă în mod serios
atenţia caselor de avocatură asupra seriozităţii privind reprezentarea
sindicaliştilor în instanţă. S-au pierdut procese din vina avocaţilor care fie
nu s-au prezentat fie nu au avut drept de reprezentare, ceea ce denotă lipsă de
respect şi seriozitate. Departamentul Juridic să acorde atenţie si proceselor
din teritoriu, nu numai celor din capitală;
8. Departamentul Secretariat să prezinte situaţia la zi cu numărul membrilor
de sindicat incluzând situaţia restanţelor la achitarea cotizaţiei pe anii
2010, 2011, 2012;
9. Departamentul financiar să prezinte situaţia financiară a filialelor cu
probleme, restantele sau ne justificarea cheltuielilor. De asemenea să prezinte
situaţia financiar contabilă, cheltuielile pe 2012, pe departamente şi filiale
şi organele care au aprobat cheltuielile respective. De asemenea să prezinte
Raportul privind bugetul pe 2012 şi propunerea de buget pe 2013. Elaborarea
Bugetului de venituri şi cheltuieli al SCMD pe baze reale, având în vedere
situaţia evidenţelor de personal şi contabile la acest moment, cu posibilitatea
ajustării în funcţie de evoluţia numerică a membrilor sindicatului.
10. Filialele să prezente începând cu 2013 raport financiar şi documentele
justificative către Comitetul Director numai pentru sumele ce le vor primi
direct de la conducerea sindicatului din cei 30 % ai CD. Pentru sumele ce le
revin filialelor, documentele justificative şi situaţia cheltuielilor se va
prezenta în fata adunărilor generale proprii. Departamentul financiar sau
Comisia de cenzori poate executa prin sondaj controale asupra modului în care
filialele respectă normele privind cheltuirea fondurilor proprii şi va
înştiinţa CNR asupra controalelor desfăşurate şi concluziilor desprinse în urma
controlului;
11. Şedinţele CD să capete un aspect mai democratic, să devină deschise
sindicaliştilor, să fie anunţate pe blogul SCMD sau să fie informate filialele
din timp, cu tematica ce va fi abordată cu posibilitatea participării tuturor
ce doresc să ia parte la ele, cu respectarea bineînţeles a drepturilor ce le
revin ca simpli participanţi;
12. Procesele verbale ale şedinţelor CD să fie trimise prin mail tuturor
filialelor, cu punctele de vedere şi propunerile luate şi modul în care a votat
fiecare membru. La fel să se procedeze şi în ceea ce priveşte şedinţele BOC;
13. Să se facă demersurile necesare către autorităţi pentru declararea SCMD ca
organizaţie reprezentativă pentru cadrele militare în rezervă cu toate
drepturile ce îi vor reveni conform legislaţiei în vigoare;
14. Rezolvarea în regim de urgenţă a aspectelor şi procedurilor mecanismului
economico-financiar al sindicatului, mecanism care continuă să sufere
periclitând grav activitatea filialelor;
15. Să se analizeze cu maximă seriozitate înaintarea unui proces la CEDO, în
lumina deciziei luate pe procesele deja cunoscute. Sindicatul nu are suficienţi
bani pentru a-i arunca pe procese inutile care vor aduce câştig numai
avocaţilor clientelari;
16. Viitoarele procese la CEDO să fie coordonate iar strategia să se
stabilească cu consultarea unei case de avocatură serioasă şi expertă în
domeniu, iar finalizarea acordului să se facă numai după informarea şi acordul
filialelor;
17. Având în vedere micşorarea drastică a numărului de membri cotizanţi,
revederea şi reducerea salarizării în cadrul SCMD;
18. Elaborarea unui document de organizare şi funcţionare a departamentului
financiar, unitar, cunoscut şi respectat de toate filialele, având la bază
legislaţia în vigoare, în vederea eliminării ordinelor sau instrucţiunilor date
în funcţie de starea emoţională a unui membru din conducere sau altul;
19. Diversificarea activităţilor filialelor şi pe domenii altele decât
manifestările şi demonstraţiile de protest, a metodelor de popularizare a activităţilor,
aşa cum a realizat filiala Craiova cu ocazia Zilei Naţionale;
20. Să se pună în discuţie la viitoarea CNR problema obţinerii de personalitate
juridică şi de către filiale în vederea uşurării activităţilor de realizarea de
contracte şi înţelegeri pe plan local, activităţi mult îngreunate acum de
imposibilitatea participării domnului Dogaru la mai multe activităţi în acelaşi
timp. Toate filialele participante au îmbrăţişat această idee;
21. Rezolvarea problemelor cauzate de lipsa unui Secretar General, ale cărui
sarcini, vitale nu au fost preluate de nimeni după suspendarea acestuia. În
acest sens , CD este rugat să discute cu domnul Monac, ca şi cu ceilalţi
vicepreşedinţi suspendaţi în vederea stabilirii poziţiei acestora faţă de
sindicat pentru a putea lua măsura preluării sarcinilor acestora sau
înlocuirii.
22. Revitalizarea activităţilor departamentelor sindicatului, unele dintre ele
fiind practic inoperabile, fiind subliniate în acest sens departamentele juridic
şi financiar.
23. Implicarea tuturor vicepreşedinţilor CD cu sarcini precise în cadrul
sindicatului, printr-o activitate concretă, activă, cu raport de activitate, nu
doar cu prezenţa pe manşeta blogului. A fost evidenţiată activitatea total
contraproductivă a departamentului Media, în care s-au investit bani, tehnică
dar nu se poate lăuda decât cu câteva prezenţe pe posturile de televiziune dar
şi acelea la standarde scăzute;
24. Rezolvarea problemei Blogului SCMD prin transferarea acestuia pe contul SCMD
cu toate aspectele ce revin din aceasta. Eliminarea restricţiilor la
comentariile pe blogurilor sindicatului, fapt ce încalcă dreptul la opinie a
membrilor de sindicat şi schimbul de experienţă;
25. CD prin Departamentul Juridic să studieze Recomandarea Consiliului Europei privind
sindicatele în Armată, art. 7, în vederea demarării punerii în aplicare a
acestora şi în România;
26. Luarea măsurilor necesare
armonizării Statutului cu Legea Dialogului Social şi a ROF cu Statutul, în aşa
fel încât acestea să capete o formă unanim acceptată gata de a fi introduse
spre aplicare şi înştiinţare către judecătorie;
27. Discutarea şi clarificarea modului în care SCMD a fost ancorat în CNSC,
delimitarea politicii celor două entităţi, consultarea CD şi a filialelor în
toate problemele ce implică relaţiile cu o altă asociaţie sau entitate
politico-socială, eliminarea confuziilor care se fac în ceea ce priveşte
politica CNSC şi SCMD. Sindicatul sau preşedintele acestuia nu poate să
vorbească în numele CNSC şi nici CNSC sau preşedintele acestuia nu poate face
declaraţii în numele SCMD fără acordul CD respectiv al filialelor. Sindicatul
nu se identifică până la confundare cu asociaţii sau formaţiuni care ne-au
contestat şi ne contestă încă şi nici nu poate susţine toate aberaţiile unora
dintre ele doar de dragul unei solidarităţi prost înţeleasă;
28. Analizarea cu mai multă profunzime a aspectelor legate de statele vecine,
evitarea unor acte sau declaraţii care pot crea conflicte diplomatice sau pune
într-o lumină proastă sindicatul, armata sau statul român. Sindicatul nu are
atribuţiuni pe aspecte de politică externă a statului român, iar luările de
poziţie pe diferite aspecte externe trebuie să se facă în regim strict
sindical;
29. Renunţarea pe moment în declaraţiile conducerii sindicale la pretenţiile
privind patrimoniul armatei atâta vreme cât legal nu putem cere acest lucru.
Insistarea pe acest subiect, creează falsa impresie că sindicatul urmăreşte
intrarea în posesie şi eventual dezvoltarea unor afaceri imobiliare proprii şi
sunt şi aşa destule subiecte pe marginea cărora societatea civilă nu ne
agreează. În cel mai fericit caz se pot face propuneri şi se poate insista pe
aspecte legislative sau ordine ale MApN care defavorizează sindicatul care este
astfel discriminat faţă de alte asociaţii. Abia după rezolvarea acestor
probleme se poate discuta despre ceea ce putem administra;
30. CCF respinge orice încercare de a transforma sindicatul sau conducerea
sindicatului în remorca vreunui partid indiferent care ar fi acela şi cu atât
mai mult, transformarea sindicatului într-o mişcare politică sau asociaţie
politică, gen UDMR. Orice membru de sindicat este liber să adere la ce partid
doreşte să candideze pe listele oricărui partid şi pe orice demnitate doreşte
dar o face în nume propriu, fără să implice sindicatul în aceste activităţi sau
fără să se angajeze în numele colegilor de sindicat dacă nu are acordul
acestora ca indivizi;
31. Conducerile sindicatului atât la nivel central cât şi la nivel de filială
să îşi stabilească un număr de reprezentanţi, cu o bună reputaţie, fără pete în
activitate, buni oratori, bine pregătiţi,care să participe la emisiunile
televizate mandataţi de membrii filialelor sau de CD. SCMD, rezerviştii au
pierdut suficient în imagine , ca să îşi permită să mai piardă pe mâna unor
oameni nepregătiţi care indiferent de subiectul în discuţie, se prezintă cu
aceleaşi slogane care irită şi ne aduc deservicii;
32. Eliminarea atitudinii ameninţătoare, de frondă, a şantajului inutil în
discuţiile cu partenerii de la care încercăm să ne obţinem drepturile. Vechea
conducere nu ne-a băgat în seamă indiferent cum i-am abordat. Actuala putere a
dat semne şi dovezi că doreşte să ne rezolve problemele (chiar dacă nu atât de
repede cum am dori noi) atâta vreme cât poziţia noastră a fost una de înţelegere,
negociere cooperare. Când acţiunile conducerii sindicatului au devenit
ameninţătoare, imperative, de pe poziţii nejustificate de forţă, s-a observat o
reacţie normală de respingere, iritare, îndepărtare. Astfel s-a ajuns la
respingerea proiectului pe L-329, în două comisii ale parlamentului ca urmare a
gafelor şi atitudinii conducerii sindicatului;
33. CCF se opune categoric idei de fărâmiţare a filialelor care şi aşa au
devenit destul de mici prin renunţarea unui număr foarte mare de rezervişti la
calitatea de sindicalist. Forţa unei filiale stă în numărul de membri,
calitatea acestora şi natura activităţilor desfăşurate, impactul asupra
societăţii, seriozitatea, consistenţa şi diversitatea acţiunilor întreprinse.
În plus, mai multe filiale, înseamnă mai multe sedii, mai multe cheltuieli
administrative şi în acest moment majoritatea filialelor abia îşi pot plăti
chiriile;
34. CCF se delimitează şi cere preşedintelui să îşi ceară scuze în faţa CNR
pentru afirmaţiile total neinspirate privind declanşarea haosului indiferent de
natura sa, declaraţii care alături de altele asemănătoare şi de unele
ameninţări violente au dus la declanşarea unor luări de poziţie în media
deosebit de nefavorabile SCMD, chiar jignitoare faţă de haina militară mergând
până la declararea rezerviştilor ca noii mineri ai ţării, cu trimitere la
mineriade;
35. CCF recomandă realizarea unei colaborări reale şi mai eficiente cu
sindicatele şi asociaţiile militarilor, poliţiştilor, ale jandarmilor, ale
lucrătorilor din penitenciare, tuturor celor cu care împărtăşim interese şi
legislaţie comună. Realizarea unei federaţii sau confederaţii sindicale ale
celor din Sistemul Naţional de Apărare ar rezolva şi problema
reprezentativităţii. E timpul să lăsăm orgoliile personale, dorinţele hegemonice,
ambiţiile de conducere şi să urmărim interesele sindicaliştilor;
36. CCF cere conducerii SCMD să invite la CNR reprezentanţii tuturor
ministerelor care interferează şi au impact asupra vieţii sindicaliştilor,
inclusiv a primului ministru;
37. CCF cere conducerii sindicale, celor ce apar în media din partea
sindicatului, să dea întotdeauna dovadă de decenţă în exprimare, să nu se lase
angrenaţi în discuţii polemice, să refuze subiectele care nu au legătură cu
activitatea sindicatului, să respecte haina militară şi să nu aducă atingere
demnităţii militarilor prin faptele, declaraţiile, atitudinile şi intervenţiile
lor;
38. Recomandăm Comitetului Director studierea documentelor Rezoluţiei cu toate
propunerile ca şi cele ale altor filiale şi supunerea acestora în discuţia CNR.
La stabilirea strategiei SCMD să se aibă în vedere şi propunerile filialelor şi
ale CCF. Filialele aşteaptă un răspuns din partea Comitetului Director cu
puncte de vedere şi măsuri.
39. CCF cere imperativ CD şi BOC să trateze cu toată seriozitatea cererile şi
problemele filialelor, să nu mai dea dovadă de aroganţă şi indiferenţă, să
răspundă tuturor documentelor şi cererilor înaintate de filiale;
III.
CCF l-a desemnat pe Col.(r)
Naon Ioan Mişu să reprezinte interesele şi punctele de vedere comune filialelor
la CNR.
IV.
CCF luat act de
propunerea filialei Argeş care s-a oferit să găzduiască următoarea şedinţă.